Стратегия действий по пяти приоритетным направлениям развития Республики Узбекистан в 2017-2021 годы
Murojaatlarning 60 foizida pensiya miqdorini oshirish soʻralgan

Moliya vazirligiga kelib tushgan murojaatlarda pensiya taʼminoti bilan bogʻliq muammolar koʻp kuzatilmoqda. Xususan, Pensiya jamgʻarmasi ijro etuvchi apparati, hududiy boʻlimlariga jismoniy va yuridik shaxslardan pensiya taʼminotiga oid masalalar yuzasidan koʻplab murojaatlar kelib tushmoqda.

Bu haqida Moliya vazirligi huzuridagi Byudjetdan tashqari Pensiya jamgʻarmasi matbuot xizmati OʻzAga maʼlum qildi.

 

Pensiya jamgʻarmasiga joriy yilning yanvar-mart oylari davomida jami 9 ming 312 ta murojaat qabul qilindi. Ularning 1 ming 866 tasi yozma, 3 ming 673 tasi ogʻzaki va 3 ming 773 tasi elektron shaklda boʻlgan. 

 

Bu murojaatlarning 5 ming 546 tasi (60 foizi) pensiya miqdori kamligi, uni oshirib berish masalasida kelib tushgan. Bundan tashqari, pensiya (nafaqa) tayinlash 1 ming 104 ta (12 foiz), pensiya tayinlashda ish staji hisobga olinmagani 806 ta (9 foiz), imtiyozli pensiya tayinlash 390 ta (4 foiz), pensiya va nafaqalar toʻlovi 478 ta (5 foiz) va boshqa masalalarga oid 802 ta (8 foiz) murojaat kelib tushgan.

 

Ariza va shikoyatlar oʻz vaqtida hamda sifatli ijro etilishi mutaxassislar tomonidan nazoratga olingan. Natijada, murojaatlarning 9 ming 165 tasi boʻyicha tegishli tushuntirishlar berildi, 72 tasi boʻyicha choralar koʻrildi, koʻrmasdan qoldirilgan hamda anonim deb topilgan murojaatlar 32 tani tashkil qildi, 43 murojaat esa koʻrib chiqilmoqda.

 

Pensiya jamgʻarmasi “Ishonch telefoni” – 1140 (Call-center) yoʻlga qoʻyilishi jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini tezkorlik bilan qabul qilish imkonini bermoqda. Natijada 2019 yil 3 oy davomida Call-center orqali 216 nafardan ortiq fuqaroning murojaatlariga javob berilgan.

 

Muxtasar aytganda, Jamgʻarmaga hamda uning hududiy boshqarmalariga kelib tushgan murojaatlarni oʻrganib chiqish, ularni chuqur tahlil qilish asosida pensiya taʼminoti tizimida fuqarolar uchun qulay shart-sharoit yaratish, mavjud nuqsonlarni bartaraf etish boʻyicha qonunchilik normalariga tegishli oʻzgartirishlar kiritish koʻzda tutilmoqda.

 

OʻzA

04.05.2019

Решенные обращения

Тип классификации обращенияСпособ направленияДата принятияДата рассмотренияРегион
Ишсиз деб эътироф этиш ва ишсизлик нафақасини тайинлашИшонч телефони12 Февраль 202421 Февраль 2024Республика Каракалпакстан
Ҳомиладорлик ва туғиш таътилига (декретга) чиқиш, таътил даврида тўланадиган нафақаИшонч телефони19 Февраль 202426 Февраль 2024Сурхандарьинская область
Шахсий жамғариб бориладиган пенсия ҳисобварағига (ИНПС) оид масалаларИшонч телефони20 Февраль 202423 Февраль 2024Самаркандская область
Муҳтожларга бир марталик моддий ёрдамИшонч телефони27 Январь 202424 Февраль 2024Бухарская область
Йўл, унга қарашли йўлак, лоток, ариқ ва бошқаларнинг талабга мувофиқ эмаслигиИшонч телефони26 Октябрь 202323 Февраль 2024Ташкентская область
Янги мактаб ташкил этиш, мактабга қўшимча иншоотлар қуришИшонч телефони17 Ноябрь 202327 Февраль 2024Ташкентская область
Суриштирув, терговга қадар текширув ва тергов ҳаракатларидан норозиликВеб-сайт14 Февраль 202420 Февраль 2024Джизакская область

полезные ресурсы