2017-2021 yillarda O'zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo'nalishi bo'yicha harakatlar strategiyasi
Murojaatlarning 60 foizida pensiya miqdorini oshirish soʻralgan

Moliya vazirligiga kelib tushgan murojaatlarda pensiya taʼminoti bilan bogʻliq muammolar koʻp kuzatilmoqda. Xususan, Pensiya jamgʻarmasi ijro etuvchi apparati, hududiy boʻlimlariga jismoniy va yuridik shaxslardan pensiya taʼminotiga oid masalalar yuzasidan koʻplab murojaatlar kelib tushmoqda.

Bu haqida Moliya vazirligi huzuridagi Byudjetdan tashqari Pensiya jamgʻarmasi matbuot xizmati OʻzAga maʼlum qildi.

 

Pensiya jamgʻarmasiga joriy yilning yanvar-mart oylari davomida jami 9 ming 312 ta murojaat qabul qilindi. Ularning 1 ming 866 tasi yozma, 3 ming 673 tasi ogʻzaki va 3 ming 773 tasi elektron shaklda boʻlgan. 

 

Bu murojaatlarning 5 ming 546 tasi (60 foizi) pensiya miqdori kamligi, uni oshirib berish masalasida kelib tushgan. Bundan tashqari, pensiya (nafaqa) tayinlash 1 ming 104 ta (12 foiz), pensiya tayinlashda ish staji hisobga olinmagani 806 ta (9 foiz), imtiyozli pensiya tayinlash 390 ta (4 foiz), pensiya va nafaqalar toʻlovi 478 ta (5 foiz) va boshqa masalalarga oid 802 ta (8 foiz) murojaat kelib tushgan.

 

Ariza va shikoyatlar oʻz vaqtida hamda sifatli ijro etilishi mutaxassislar tomonidan nazoratga olingan. Natijada, murojaatlarning 9 ming 165 tasi boʻyicha tegishli tushuntirishlar berildi, 72 tasi boʻyicha choralar koʻrildi, koʻrmasdan qoldirilgan hamda anonim deb topilgan murojaatlar 32 tani tashkil qildi, 43 murojaat esa koʻrib chiqilmoqda.

 

Pensiya jamgʻarmasi “Ishonch telefoni” – 1140 (Call-center) yoʻlga qoʻyilishi jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini tezkorlik bilan qabul qilish imkonini bermoqda. Natijada 2019 yil 3 oy davomida Call-center orqali 216 nafardan ortiq fuqaroning murojaatlariga javob berilgan.

 

Muxtasar aytganda, Jamgʻarmaga hamda uning hududiy boshqarmalariga kelib tushgan murojaatlarni oʻrganib chiqish, ularni chuqur tahlil qilish asosida pensiya taʼminoti tizimida fuqarolar uchun qulay shart-sharoit yaratish, mavjud nuqsonlarni bartaraf etish boʻyicha qonunchilik normalariga tegishli oʻzgartirishlar kiritish koʻzda tutilmoqda.

 

OʻzA

04.05.2019

Hal etilgan murojaatlar

Murojaat tasnifiYuborish usuliKelib tushgan sanaKo'rib chiqilgan sanaHudud
Ишсиз деб эътироф этиш ва ишсизлик нафақасини тайинлашИшонч телефони12 Fevral 202421 Fevral 2024Qoraqalpog`iston Respublikasi
Ҳомиладорлик ва туғиш таътилига (декретга) чиқиш, таътил даврида тўланадиган нафақаИшонч телефони19 Fevral 202426 Fevral 2024Surxondaryo viloyati
Шахсий жамғариб бориладиган пенсия ҳисобварағига (ИНПС) оид масалаларИшонч телефони20 Fevral 202423 Fevral 2024Samarqand viloyati
Муҳтожларга бир марталик моддий ёрдамИшонч телефони27 Yanvar 202424 Fevral 2024Buxoro viloyati
Йўл, унга қарашли йўлак, лоток, ариқ ва бошқаларнинг талабга мувофиқ эмаслигиИшонч телефони26 Oktabr 202323 Fevral 2024Toshkent viloyati
Янги мактаб ташкил этиш, мактабга қўшимча иншоотлар қуришИшонч телефони17 Noyabr 202327 Fevral 2024Toshkent viloyati
Суриштирув, терговга қадар текширув ва тергов ҳаракатларидан норозиликВеб-сайт14 Fevral 202420 Fevral 2024Jizzax viloyati

Foydali resurslar